-
App
Hvis du ikke har noen lagrede prosjekter på appen, vennligst avinstaller og reinstaller appen.
MERK: Hvis du sletter appen, så mister du også lagrede prosjekter.
Hvis du har lagrede prosjekter, vennligst sjekk følgende:
1. Er appen din oppdatert? Er operativsystemet til mobilen eller nettbrettet ditt oppdatert? Du kan se hvilke versjoner som er oppdatert her.
2. Er det ledig lagringsplass på enheten din? Det kan være det er på tide å rydde opp litt.
3. Slå gjerne enheten helt av og på igjen. Når det er gjort, forsøk igjen mens du kun kjører appen. Unngå å åpne andre apper.
Fungerer det fortsatt ikke?
Ta gjerne kontakt med vår kundeservice. De trenger da å vite:
1. Hvilken versjon av enheten sitt operativsystem har du? Usikker så kan du se det her.
2. Vennligst send oss loggfilene. Hvor kan jeg finne loggfilene som Kundeservice har bedt meg sende (App)?
3. Legg gjerne med et skjermbilde og en kort forklaring på hva som skjer.
Close -
Nettbaserte programmet
Merk: Vi anbefaler ikke å bruke Internet Explorer. Den oppdateres ikke lengre, og selv om den fungerer fint på enkelte sider, tester ikke utviklerne lengre nettsidene mot denne nettleseren.
1. Vennligst sjekk at nettleseren din er oppdatert. Klikk på en av linkene under for å se forklaring på hvordan dette gjøres:
- Firefox
- Google Chrome
- Safari
- Microsoft Edge2. Tillat tredjeparts informasjonskapsler i nettleseren.
3. Slett nettleserhistorikk fra nettleseren.
4. Forsøk å åpne programmet i inkognito / privat vindu.Fungerer det fremdeles ikke?
Vennligst skriv inn svar på følgende spørsmål i kontaktskjemaet vårt:- Hvilken nettleser (og hvilken versjon av denne) brukte du da du laget fotoboken? Klikk her hvis du ikke vet hvilken nettleser du brukte.
2. Har det fungert tidligere?
3. Har du forsøkt stegene som ble nevnt i FAQen?
4. Legg ved et skjermbilde av programmet som viser hva som skjer når du forsøker å åpne fotoboken.
Close - Hvilken nettleser (og hvilken versjon av denne) brukte du da du laget fotoboken? Klikk her hvis du ikke vet hvilken nettleser du brukte.
-
Windows
Problemer med å starte installeringen av programmet kan ha med internett-tilkobling å gjøre eller en feil ved nedlasting.
- Vennligst sjekk at internett-tilkoblingen er stabil. Om mulig, forsøk å koble en nettverkskabel til maskinen i stedet for å bruke trådløst nettverk.
2. Hvis dette ikke løser problemet, forsøk å installere programmet på nytt.
Merk: bøker du har laget tidligere vil fremdeles være lagret på pcen selv om du reinstallerer programmet.
- Avinstaller det nedlastbare programmet (Her er hvordan).
- Restart pcen din.
- Gå til nettsiden vår og last ned programmet på nytt.
- Gå gjennom installeringsprosessen.
- Forsøk å åpne programmet på nytt.
Fungerer det fremdeles ikke?
Vennligst skriv inn svar på følgende spørsmål i kontaktskjemaet vårt:- Hvilken versjon av Windows har du? Klikk her hvis du ikke vet hvilken versjon du har.
2. Hvilken versjon av det nedlastbare programmet bruker du?
3. Legg ved loggfiler fra programmet (Hvor kan jeg finne loggfilene som Kundeservice ber meg sende?)
4. Vennligst forklar hvilket problem som oppstår og hvilken feilmelding du mottar.
Close - Vennligst sjekk at internett-tilkoblingen er stabil. Om mulig, forsøk å koble en nettverkskabel til maskinen i stedet for å bruke trådløst nettverk.
-
Mac
Problemer med å starte installering av programmet kan ha med internett-tilkobling å gjøre eller en feil ved nedlastning.
- Vennligst sjekk at internett-tilkoblingen er stabil. Om mulig, forsøk å koble en nettverkskabel til maskinen i stedet for å bruke trådløst nettverk.
2. Hvis dette ikke løser problemet, forsøk å installere programmet på nytt.
Merk: bøker du har laget tidligere vil fremdeles være lagret på maskinen din selv om du reinstallerer programmet.
- Lagre prosjektet og lukk programmet.
- Åpne Førstehjelpsskjermen.
- Velg “Delvis tilbakestilling”.
- Lukk Førstehjelpsvinduet og forsøk på nytt.
- Dersom dette ikke løste problemet, kan du åpne Førstehjelpsskjermen på nytt.
- Velg “Full tilbakestilling”.
- Lukk Førstehjelpsskjermen og forsøk på nytt.
Fungerer det fremdeles ikke?
Vennligst skriv inn svar på følgende spørsmål i kontaktskjemaet vårt:- Hvilken versjon av Mac OS har du? Klikk her om du ikke vet hvilket operativsystem du har.
2. Hvilken versjon av det nedlastbare programmet bruker du?
3. Legg ved følgende filer fra programmet (Hvor kan jeg finne førstehjelpsfilene Kundeservice ber meg sende?).
- "Diagnosepakke"
4. Vennligst legg ved en kort beskrivelse av problemet som oppstår og hvilken feilmelding du får.
Close - Vennligst sjekk at internett-tilkoblingen er stabil. Om mulig, forsøk å koble en nettverkskabel til maskinen i stedet for å bruke trådløst nettverk.