-
App
Denne artikkelen viser en løsning når du har problemer med å laste opp produkter etter at du har trykket på bestillingsknappen.
Hvis du har problemer mens du er i handlekurven, vennligst se her: Problemer i handlekurven.
Feilmeldinger som kan indikere at det er problemer med oppl astningen:
- "Bad Gateway (eclHTTPerror)"
- "Failed to upload product: HTTP/1.0 502 Bad Gateway"
- "Redirect (Kan ikke koble til nettleser)"Det kan være flere mulige grunner til at du opplever problemer med opplastning. Vennligst forsøk følgende:
1. Kontroller internettilkoblingen din. Er du på et offentlig eller jobbnett så kan det føre til problemer. Er du på et privatnett, forsøk gjerne via datatrafikk og se om det løste problemet.
2. Sørg for at du har oppdatert appen. Du kan gå til AppStore (iPhone) eller Google Play (Android) og søke opp appen. Der vil det stå om den har en oppdatering eller ikke. Hvis den er klar for å oppdateres, gjør det. Slå enheten din helt av og på igjen, åpne opp kun appen og forsøk igjen.
3. Hvis det fortsatt er problemer så kan det ha med begrenset lagringsplass på enheten. Forsøk gjerne å rydde opp litt og forsøk igjen.Fungerer det fremdeles ikke?
Vennligst skriv inn svar på følgende spørsmål i kontaktskjemaet vårt:1. Hvilken versjon av fotoknudsen-appen bruker du? (Klikk på «Mer» nede til høyre. Versjon står nederst).
2. Når startet du å lage fotoboken?
3. Vennligst beskriv steg for steg hvordan problemet oppstår. Fint om du kan beskrive så detaljert som mulig slik at vi kan reprodusere feilen her.
Eksempel: Hvor i appen oppstår problemet? Hva gjorde du like før problemet oppstod? Får du en feilmelding?
4. Legg ved et skjermbilde av selve feilmeldingen, eller stedet du er på i appen idet problemet oppstår.
5. Legg ved teknisk informasjon fra appen (Hvor kan jeg finne den tekniske informasjonen som Kundeservice ber meg sende?).Close -
Nettbaserte programmet
Om du har problemer med å laste opp et produkt som du lagde i det nettbaserte programmet, er dette sannsynligvis på grunn av internettforbindelsen eller nettleseren din. Vi anbefaler Chrome som nettleser fordi vi av erfaring vet at denne nettleseren fungerer best med nettsidene våre. Vennligst forsikre deg om at du bruker en hurtig og stabil internettforbindelse. Det kan også hjelpe å logge ut og logge inn igjen i øverste høyre hjørne på skjermen din.
Vennligst følg trinnene under for hjelp til opplasting:- Lagre produktet ditt.
- Åpne et inkognitovindu i Chrome (trykk på de tre prikkene i øverste høyre hjørnet og velg «Nytt inkognitovindu»)
- Gå til nettsidene våre i dette nye vinduet, åpne produktet og prøv å bestille.
Problemer med å laste opp bilder
Det kan hende problemer oppstår når du laster opp bilder på nettsidene våre. I så fall vil du merke at fremdriftslinjen øverst på skjermen fryser. Vi kan dessverre ikke løse dette problemet. For å forhindre dette ber vi deg vennligst følge disse trinnene når du bestiller fremkallinger:
- Bruk Chrome som nettleser (de fleste av disse problemene dukker opp i Internet Explorer).
- Bruk en stabil og hurtig internettforbindelse.
- Prøv å laste opp færre bilder av gangen. Legg dem i handlekurven og trykk på «Handle mer» for å legge til flere bilder. Når du har lagt alle sammen i handlekurven din, kan du fortsette med ordren din.
Close -
Windows
Merk: Denne artikkelen tilbyr en løsning dersom du har problemer med å laste opp prosjektet etter at du har klikket på Bestill. Dersom du har problemer i selve handlekurven, kan du lese mer om dette i denne artikkelen: Problemer i handlekurven.
Feilmeldinger som indikerer en feil ved opplasting:
- "Socket error"
- "Bad Gateway (eclHTTPerror)"
- "Failed to upload product: HTTP/1.0 502 Bad Gateway"
- "Redirect (Can't connect to browser)"For å beskytte datamaskinen blir de fleste programvarer rutinemessig blokkert av brannmuren til Windows. For å bestille noe fra fotoknudsen må du gi programvaren tillatelse til å koble seg til internett. De fleste opplastingsproblemer forårsakes av brannmuren til Windows. Vi ber deg vennligst følge trinnene under for å justere brannmurinnstillingene:
Slik endrer du brannmurinnstillingene i Windows
Vær oppmerksom at hvis du bruker Kaspersky, Norton Symantec antivirus eller noen andre antivirus-programmer i tillegg, må du også slå av disse (i Norton antivirus må du også deaktivere «Beskyttelse for nettilgang») I tillegg råder vi deg til å midlertidig koble deg fra «proxytjeneren», om du har en. Det hjelper kanskje også om du har satt en standard nettleser. Vi anbefaler Chrome.
Antivirusprogrammet mitt blokkerer fotoknudsen, hva bør jeg gjøre?
Problemer med å åpne handlekurven på nett
Etter opplasting åpner det nedlastbare programmet automatisk handlekurven i nettleseren din. Om ikke dette skjer, sjekk om du har satt en standard nettleser. Vi anbefaler Chrome. For å åpne handlekurven, prøv å trykke på «trykk her» (se bilde under). Om det ikke hjelper, prøv å kopiere lenken ved å trykke på «kopier lenke» (se bilde under) og lim den inn i nettleseren din manuelt. Det kan også hjelpe å lime lenken inn i et inkognitovindu i nettleseren din (i Chrome: trykk på de tre prikkene i øverste høyre hjørne og velg «nytt inkognitovindu»).
Fungerer det fortsatt ikke?
Vennligst send oss en epost med følgende:
1. Hvilken versjon av fotobokprogrammet har du?
2. Når startet du på fotobokprosjektet ditt?
3. Når lagret du sist?
4. Vennligst beskriv hva som skjedde frem til du opplevde problemet. Vi vil gjerne forsøke å gjenskape problemet, så vær gjerne så detaljert som mulig.
5. Fikk du en feilmelding? Trykk her for å se hva du kan gjøre med en APC error
6. Legg gjerne ved et skjermbilde som viser problemet
7. Send oss gjerne loggfileneClose -
Mac
Merk: Denne artikkelen tilbyr en løsning dersom du har problemer med å laste opp prosjektet etter at du har klikket på Bestill. Dersom du har problemer i selve handlekurven, kan du lese mer om dette i denne artikkelen: Problemer i handlekurven.
Feilmeldinger som indikerer en feil ved opplasting:
- "Bad Gateway (eclHTTPerror)"
- "Failed to upload product: HTTP/1.0 502 Bad Gateway"
- "Can't connect to print service (Mac)"
- "Redirect (Can't connect to browser)"Problemer som oppstår under bestilling kan enten komme av problemer med bildene i fotoboken din (i så fall vil du få en feilmelding som forteller deg hvilket bilde som er problemet inne i fotobokprogrammet).
Andre grunner kan være problemer med internettforbindelsen eller brannmuren din. Forsikre deg derfor først om at du har en stabil internettforbindelse når du prøver å bestille.
Du kan stille inn på brannmuren for å gi fotoknudsen tillatelse til å koble seg til internett.
- Velg Apple-meny> Systemvalg, trykk på «Sikkerhet og personvern», og trykk deretter på «Brannmur».
- Trykk på låsen for å låse den opp, og tast deretter inn navn og passord til en administrator.
- Trykk på «Brannmur-valg».
- Om du ikke kan trykke på «Brannmur-valg»-knappen, trykk først på «Slå på brannmur» for å slå på brannmuren på din Mac.
- Trykk på knappen med plusstegnet under listen over tjenester, og velg fotoknudsen. Etter at du har lagt til programmet, trykk på pilene for å tillate tilkoblinger via brannmuren.
Det hjelper også å ha satt standard nettleser til Google Chrome.
Fortsatt problemer?
Vennligst kontakt kundeservice, ta gjerne med følgende informasjon:1. Hvilken versjon av Mac sitt OS jobber du på? Hvis du er usikker så kan du klikke her.
2. Hvilken versjon av fotobokprogrammet har du?
3. Legg gjerne ved følgende filer fra programmet:"Diagnosepakke"
Usikker hvordan du finner den? Trykk her.
4. For å snevre inn hva som kan forårsake problemet så forsøk gjerne å laste opp en ny tom fotobok. Skulle du oppleve samme problem da, si gjerne ifra hvilket steg i prosessen dette skjedde på.
5. Legg ved en kort forklaring på hva problemet er og gjerne annen informasjon du tenker er relevant.Close